Björk + Bea Szenfeld = Sant

Jag såg en bild på Björk i en fantastisk topp/jacka som jag direkt kände igen från Liljevalchs vårsalong som jag besökte på sportlovet; där fanns toppen/jackan med som objekt med ett par andra dräkter av samma designer, Bea Szenfeld. Mitt inlägg om besöket på Liljevalchs hittar du här.


Tala om att vara klädd i konst!
Foto: Bertil Ericson/SCANPIX

Vilken lycka att som designer få jobba med en sån begåvad och spännande artist! Och vilken ära för artisten att få bära något så unikt. Du kan se fler bilder på Beas Szenfelds fantastiska design här och hennes kommentarer om samarbetet med Björk bland annat här.

Själv passar jag på att frossa loss i mina egna bilder på de fina konstverken/dräkterna:









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0