Mamma på besök och lite shopping

Mamma kom ju förra söndagen för att passa på att hälsa på hos mig och Filip nu när vi hade sportlov. Egentligen var det tänkt att jag och Filip skulle åka upp till henne och Eskil i Piteå denna vecka men p.g.a. att jag blev påkörd för en tid sedan (inte så allvarligt utan vi hade stannat vid ett övergångsställe på en liten gata och bilen som körde in oss bakifrån körde inte fort men var stor och tung så det blev en del märken och sprickor i kofångaren) var jag tvungen lämna bort bilen just tisdagen mitt under sportlovet.
 
Dåligt planering och jag borde ju bokat om tiden i verkstaden, men jag upptäckte inte att tiden för inlämning av bilen var mitt på lovet förens ganska sent inpå, och eftersom jag redan väntat länge på tiden i verkstaden så iddes jag inte boka om och vänta ännu längre. 
 
Hur som helst så dök hon upp på söndagseftermiddagen och vi åt middag och slappade för att ladda inför måndagen och shoppingen:
 
På måndag morgon så dukade jag rejäl frukost innan vi skulle på shoppingrunda på Ikea och Avion. 
 
Fina mamma i sin "nattskrålla" (nattlinne) som hon gärna går i länge och väl :-)
 
Här säger hon säkert något klokt. Det syns ju. Det handlar förmodligen om smoothisen.
Smoothies är gott; köpte en blender (eller vad det nu heter) i andra hand för att göra smoothies, och tänkte passa på att använda den mycket nu under lovet när man kan unna sig långsamma frukostar. Idag körde jag botten ur den när motorn vred sönder kannan för att jag hade för frusen frukt i den. När jag lyfte loss kannan så välde det ut smoothie underifrån över halva diskbänken. Jaha, det var den blendern. Tusan också, jag som var så nöjd med mitt fynd. 
 
Måla ögonbrynen innan avfärd framför en av stadens mest avfotograferade nejlike-bukett ;-)
 
Gudarns vad vackert! Och de står ännu idag en vecka senare. Det är det fina i kråksången med nejlikor och porslinsblommor. Eucalyptusen har blivit lite knastrig nu en vecka senare men inget man tänker på när man ser buketten på håll. 
 
Det här är förmodligen sista bilden någonsin på buketten så passa på och njut. 
 
Nå blev det någon shopping gjord? Jo, lite smågrejer, men det bästa var att jag äntligen bestämde mig för att köpa den puff/pall från Mio som jag varit sugen på länge. En grå en, i sammet, med avtagbar sits och förvaring inuti. Blev kanon: 
 
Gav blott 399 kr för den eftersom Mio skickat ut en rabattcheck på 300 kr som jag fick chans att använda. 
 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0