Bilsemester 2018 del 4: Träffa släkt och besöka Furuviks djurpark

De sista dagarna av semestern fotograferade jag inte med systemkameran men vi gjorde massor med saker som jag fotograferade med mobilen. De flesta händelserna har jag publicerat på Instagram.
Det främsta eller största de sista dagarna var att vi äntligen tog chansen att träffa en hel del släkt. Vi åkte nämligen till Nyköping och träffade först min ingifta moster Ulla-Britt (min morbror Ruben avled tyvärr för något år sedan), samma dag min andra morbror Lennart och moster Birgitta, sen åkte vi till Uppsala och träffade brorsonen Kalle med flickvännen Emma som var nyinflyttade i stan.

När vi var på väg att lämna Uppsala så fick vi en inbjudan av kusinen Erik med familj att komma och hälsa på dem i Tensta Bränna (en bit norr om Uppsala) så det tackade vi ja till vilket jag är så glad över.
Eftersom jag inte frågat om jag kan lägga ut bilder på alla släktingar vi besökte så får ni tyvärr inte se dem men ni kan få se lite djur från min kusin Eriks familjs gård och skymta ett par tremenningar/sysslingar till Filip: :-)

Ett gäng charmiga höns var nyinköpta till gården och hade redan blivit lite tama med hjälp av Filips 5-åriga tremenning Hedwigs hjälp. I bakgrunden skymtar andra tremenningen Otto 8 år som Filip klickade med, så Filip var inte alls sugen att åka därifrån. Ett halvsyskon till, Sindri, var inte hemma utan hos sin far så honom fick vi tyvärr inte träffa.

Tremenningarna hade även ett par vita kaniner som var jättetama och snälla.

Efter en spontan övernattning hos Erik med fam så åkte vi vidare till Furuviksparken utanför Gävle. Filip ville allra helst åka deras nya spöktåg men var tvungen att samla mod först i lite andra åk.

Vi åkte sen spöktåget. De 10-12 åken vi gjorde i detta spöktåg verkade tillslut sätta sina spår i Filip... ;-)

Matpaus på Furuvik.

När vi var färdig i parken så beslöt jag mig för att vi skulle köra ända hem istället för att övernatta i Gävle vilket jag först tänkt. Och det gick bara fint, tydligen så kan man vänja sig vid att köra långt, för det var stor skillnad motför körningen den allra första dagen på resan vilken jag tyckte var HEMSK. Så vi var hemma torsdag 5/7 istället för planerade 6/7 men glad var vi för det. Och katterna.

De efterföljande dagarna hemma gick ut på att packa upp, städa och komma i ordning, gosa med glada katter, och åka till badstränder...

Filip och jag i långgrunda Norrmjöle några dagar efter att vi kom hem. Det är varmaste sommaren på typ 50 år, på gott och ont då det nu brinner i skogar över hela Sverige.

Nu är Filip på långresa med sin far. De åkte i morse och ska bila till Stockholm för att sen ta flyget till Frankrike och Disneyland där. Efter några nätter där tar de sen tåg vidare till London. ...I'm not jelaous ;-)