Påsk i Piteå

 
Påsklovet börjar gå mot sitt slut och våren har börjat bli allt tydligare här uppe i Umeå. Vi har spenderat hela 5 dagar i Piteå hos min mamma (min styvfar Eskil bor numera på äldreboende på gatan bredvid så det känns fel att skriva "hos mamma och Eskil" men bara så att ni vet så finns han). Filip har fått styra lite hur länge vi skulle stanna och jag trodde han skulle tycka det blev hemskt segt då det inte finns så mycket att göra men han har velat stanna fler och fler dagar. 
 
Förutom att vi hängt med min mamma och Eskil så kom Filips storkusin Marc och övernattade från påskafton. Sen körde vi hem honom till Luleå och åt fantastisk god påskdagsmiddag där hos min äldsta bror Peter, hans Ylva också kom andra storkusinen Morgan och hans tjej Sara. Då hade jag just fått veta den stora nyheten - de ska få barn!! Det är så tidigt ännu men eftersom de är öppna med det så vågar jag berätta. 
 
Hemma hos mamma fanns gula tulpaner överallt, för de hade hon fått av mig, hehe. Den runda vasen fick hon också av mig, i ett påskägg. Jag tror jag var lika glad över den som hon var :-D
 
Här är den ömma modern. "Se glad ut!" 
 
Mycket mys blev det. Filip läste ut både en bok och flera Kalle Anka, pysslade påskpyssel och spelade på mobilen. Också var vi och såg Ready Player One - Spielbergs senaste och den är den bästa filmen Filip någonsin sett! Glad var jag över det lyckade biobesöket. 
 
Sedvänlig mätning av Filip på mammas dörrlist. 
 
Påskdukat och fint.
 
Japp, gula tulpaner gör sig utmärkt i kort skärpedjup. 
 
Det var inte bara jag och Filip som var lata, katterna slöade hela tiden också. Här Lucia. 
 
Och här Nisse. 
 
Gull gull. Han fick förresten åka till veterinären i Öjebyn på påskdagen för han hade haft näsblod och plötsligt kände jag en knöl på svansen. Det visade sig vara ett bett och inte ett svansbrott när veterinären rakade svansen. 
 
Tycker han var ovanligt slö när vi var där så han kanske inte mådde tipptopp. Sista dagen piggnade han dock till och nu är han som vanligt.  
 
Vi var och shoppade på Mio i Öjebyn också och då fick jag den här vasen av mamma. När jag kom hem så kompletterade jag med fusktulpaner från Rusta. 
 
Och Filip hade fått en fix idé att han var sugen på välling så då fick det bli det till kvällsmål när vi kom hem på onsdagskvällen. 
 
Skönt vara hemma i Umeå igen!
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0