Inför tillsnyggning av uteplatsen

Nu är våren här! Eller försommaren... vet inte riktigt vad jag ska kalla solen och värmen som kommit så här ovanligt sent i maj. Min kollega Cicci hade hört att det inte varit så här kall maj på 300 år och det låter troligt. 

Som TUR var så hann jag bli klar med tillsnyggandet av uteplatsen/altanen i tid till det fina vädret som kom i helgen. Har handlat mattor, hängkruka, lykta för att göra en lite snoffsigare hörna. Jag vet dock inte vad jag ska göra med alla gamla löv bland buskarna... ska man låta det ligga kvar och liksom berika jorden eller tar folk bort sånt? Hur gör ni? Bostadens trädgårdsarbetare gör då det inte, det har jag märkt vid det här laget. 

Så här såg uteplatsen ut innan jag snyggade till den och ni ska i ett annat inlägg få se hur det ser ut nu så fort jag hunnit fotografera den: 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0