Funderingar kring insynsskydd

På min uteplats har jag stor insyn från grannarna. Ni som följer min blogg kanske minns att jag var så arg på Bostadens fastighetsskötare året jag flyttade in eftersom de tokrensade bland buskarna vid min uteplats. Det var jättefint grönt och lummigt när jag flyttade in och plötsligt en dag när jag kom hem från jobbet så var det några stickor kvar av den stora busken. Har haft total insynfrån grannarna och kontoren rakt över sedan dess.


Nu har jag hittat två insynsskydd på Rusta som jag tycker om. Här är de:

Den översta, vikväggen, skulle vara den absolut enklaste lösningen. Men jag tycker den nedre är lite finare. Den kräver dock en liten arbetsinsats som jag inte vet om jag klarar av. Jag måste ju fästa den vid något så att den inte ramlar omkull. 


Jag har funderat på att köpa långa armeringsjärn och trycka ner i marken och sen fråga grannen ovanför om jag får komma in och fästa armeringsjärnen i stolparna på hennes balkong.
Det är dock osäkert om jag klarar av att trycka ner armeringsjärnen i marken och kanske det inte blir så fint vid hennes balkong.

Här i bilden syns stolparna i grannens balkong. Det är på sidan där katten är som jag isånnafall skulle sätta upp insynsskyddet.

Ja, så här ser armeringsjärn ut. :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0