Bilsemester 2017 del 4: Strömstad och Kosteröarna

Fredag den 30:de juni åkte vi till Strömstad för att stanna två nätter. Här prickades en hel del av från den checklistan jag satte upp inför sommaren för mig själv när vinterdeppen var som värst, d.v.s. sol o värme, uteserveringar, båtar, vatten, öliv med mera.
 
I Strömstad bodde vi på Hostel Roddaren med gångavstånd till centrum, åkte båt ut till Kosteröarna (eller till en av Kosteröarna), åt båda dagarna middag på samma restaurang (Backlunds) i småbåtshamnen. Filip åt båda gångerna en liten hink färska räkor (se bild här) tillsammans med ett par brödbitar till "dagspris" som jag först andra gången upptäckte att det är lika med svindyrt (249 kr!) men nåväl det var det väl värt, Filip var överlycklig. 
 
Här är en del bilder från turen ut till Kosteröarna, och på slutet nåra få från Strömstad. Finns mer på min instagram @anitabjohansson. Väldigt blåa bilder som jag försökt redigera men det tristaste som finns är att redigera bilder med färgstick så de får duga som de är nu: 
 
 
Tillbaka på fast land inne i Strömstad igen. 
 
Vid småbåtshamnen i Strömstad. 
 
Det regnade guld över Filip i Strömstad; dyra räkmiddagen på favoritrestaurangen Backlunds och en jättestor låda Lego Minecraft. :-)
 
Nästa inlägg; Gammal vänskap och Göteborg!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0