I kvarteren där jag bor

 
När jag kom tillbaka från bilutflykten i söndags så tog jag en paus med bilen i kvarteren nära mig för att ta några bilder. Jag orkar inte riktigt gallra bland bilderna så hårt så det blir en del upprepningar i motiven. Det var ju så wåckert. 
 
Det här är ett favorithus. Där ska jag bo när jag helt plötsligt får råd och huset samtidigt råkar vara till salu. Eller för att de nuvarande ägarna donerar huset till mig för att de känner att det skulle hamna i rätta händer. 
 
Sneak peak på min blivande innergård ;-)
 
Träd som har fattat eld. 
 
Hux flux har vi nu hamnat i Döbelns park. 
 
Jag är svag för Lärkträd och jag brukar gå och titta lystet på de av kottar dignande grenarna. Jag har några nedfallna torkade kvistar med kottar på i vaser inne hos mig. Det är fint. 
 
Det här är rondellen som ligger mellan Döbelns park och Vänortsparken framför några fler brinnande träd.
 
En till, utan rondellblommor. 
 
Också Moritzka gården, som nästan blev påkört av en bil för ett par veckor sedan - se artikel: LÄNK
 
Moritzka gården ligger bredvid Scharinska villan, för den som inte visste det. Och vem bor bredvid dem båda? Ja just det! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0