Kort om senaste veckan

Kort om stora och små saker som hänt senaste sju dagarna...

Förra lördagen, den 8/10, åkte jag och Filip till Härnösand och tittade på de två små 7-veckorskattungar som Filip ska få lagom till sin födelsedag! Mamman är den tjusiga grå katten, hon gillar inte människor men däremot gillar hon hunden Jeppe.
Jag förstår inte hur vi ska klara vänta fem veckor (eller nu fyra) på de där kattungarna! Fast det kanske är något lättare än att hålla beslutet om köpet av katterna hemligt för Filip i två månader... :-)
Från stora nyheter till små nyheter... i torsdags var vi med ett stort gäng elever och såg starka dokumentären Bortom Lampedusa. På väg ut från Folkets Bio och Väven köpte jag fina blommor i en ny blomsteraffär. Ljungen är däremot inte därifrån utan från ett tidigare blomsterköp, ville bara visa att jag har lite fina blomster utomhus också.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0