Sportlovet hittills


Nu har halva sportlovet gått. Jag har tagit det superlugnt eftersom Filip har varit hos sin pappa. Med dem åkte jag dock på en jättetrevlig utflykt till Lycksele djurpark i måndags. Det blev ett väldigt annorlunda djurparksbesök då vi bara var åtta besökare i parken. Man kände sig nästan som en någon slags VIP-gäst när vi gick runt med personalen och fick veta anekdoter om djuren, och djuren var även extra nyfikna på en eftersom det var så få människor där. 
 

Jag törs nog säga att den tama räven som ville bli klappad blev våran favorit. Men oj vad rödrävar stinker! Det älskar nämligen att sprida sig ett bittert doftande urin överallt. Tänk på det nästa gång ni ser en gullig rävfilm på Facebook :-) 
 

Den här fina ganska stora porslinsfiguren såg jag på en loppisrunda. Jag känner igen den från när jag var barn men jag kan inte minnas vem som hade den. Kanske mormor och morfar, jag måste fråga mamma. Jag köpte den inte då den var dyr. Egentligen är jag ute efter stolar. Flera av köksstolarna mina håller nämligen på att ge upp. Jag skäms när jag har gäster eftersom de får ställa sig upp då och då och trycka ihop stolarna de sitter på, haha! Helst fyra-fem stycken stolar behöver jag, i teak eller något liknande samt 50-60-talsstil,  men det verkar svårt att hitta "bara så där".
 
Annars äter jag långa frukostar och försöker beta av hela Mad men-serien. Det har varit något av en pärs för jag blir så lätt besatt när jag börjar följa serier. Jag ska INTE börja med en ny serie på länge när jag har klarat av den här!
 
Det här inlägget har jag för övrigt försökt skriva med hjälp av min iPhones mick-funktion (vaddetnuheter). Det har gått sådär eftersom mobilen verkar höra lite dåligt men är ändå en hjälp. Förhoppningsvis hörs vi snart igen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0