"Nya" loppissaker

Trots att jag försöker dra ner på shoppandet eftersom jag har så fullt i mina skåpar så har det blivit några "nya" fullständigt nödvändiga :-) loppissaker de senaste veckorna.
 
Här är de: 
 
Min kompis Anna-Karin har öppnat loppis i en lekstuga på gården vid hennes och maken Lennarts hus i Obbola. Där var jag och shoppade den här vackra thékannan med mjölkkanna och sockerkopp. Det fanns massor av vackra thékoppar med fat och assietter i samma stil som jag var bra sugen att lägga fingrarna på men det ryms helt enkelt inte hos mig. 
Silvret behövdes putsas så nån slags äkta silversubstans måste det ju vara i dem tänker jag.Här är länken till facebooksidan för loppisen där ni kan se kopparna och öppettider bland annat: Loppis a´la Hallbacken
 
Vacker blomdekoration på thékannan.
 
På Loppis a´la Hallbacken köpte jag även denna karaff som jag inte kan bestämma mig för om jag ska ha tom som dekoration eller om jag ska fylla med nåt gott.  
 
Så här ser loppisen ut förresten :-) Tog bilden förra veckan då Anna-Karin visade upp den då jag var där med kompisen Annso.  
 
Här är det de två vaserna som är nyinköpta. Den stora (jättestor faktiskt) vasen ska vara äkta art deco enligt butiksägarinnan, men när jag googlar på "art deco vas" har jag svårt hitta något som är likt.Vet inte vad loppisen heter som jag köpte den stora vasen på (den ligger bredvid en nedlagd knallemarknad när man kör några mil söderut från Umeå) men den lilla kommer från Bjurfors Antik & Loppis.
 
Jag har äntligen hittat och köpt en högre teakbyrå till köket som passar i stil till den lilla jag har sedan tidigare (klicka här för att se bild). Den lilla har jag flyttat till ett annat hörn i köket. Blev bättre med den höga rent balansmässigt mot väggen, dessutom slukar den MASSOR med saker så jag har fått mycket bättre ordning i skåp och lådor.
 
Till sist vill jag visa de nya köksstolarna jag köpte för ganska länge sedan nu. Kraftiga teakstolar med mörkt grönt tyg. Jag hade ju såna problem med de gamla som var så rangliga men de här nya är kanonfina!
 

Kommentarer
Postat av: Inez

Åh, så fina saker!! :) Älskar byrån!

Svar: Åh vad kul! Jo byrån hade jag tur med. Har letat länge!
Anita Blomkvist Johansson

2016-07-29 @ 16:08:32
URL: http://mazraegangall.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0