Bilsemester 2016 del 8: Lidköping Stadshotell

 
Det här är bara ett inlägg om Stadshotellet vi bodde på när vi kom fram till Lidköping den 13:de juli efter att ha varit två dagar på High Chaparall. Det var bara en lite skön överraskning att det var så fint eftersom vi var trötta när vi kom fram och jag liksom glömt vad jag bokat i all hast ett par kvällar innan.
 
Hotellet var i princip nyrenoverat och även detta i samma stil som Vimmerby Stadshotell och då även likt Stora Hotellet i Umeå, dvs. murrigt, mörkt och dekorativt med lyxig känsla. 
 
Man kanske tror att jag sk*ter pengar eftersom vi bott så bra, men man bör veta att en natt för två på vandrarhem inklusive lakan, utan egen toalett och ingen frukost går på ungefär 800 kr, och då får man bädda och städa själv. Ett bra hotellrum för två ligger på ca 200-400 kronor mer och då är det ju inklusive frukost. Man kan säkert hitta billigare av båda typerna om man bokar tidigare men jag hade lite svårt för att bestämma mig hur vår resa skulle se ut.  
 
Perfekt utsikt mot en park också!
 
Cowboy-Filip såg lustigt nog ut väldigt stilenlig ut eftersom rummet andades tidigt 1900-tal. 
 
Den inglasade restaurangterassen.
 
Entré/lobby. 
 
Frukostbordet. 
 
Dagen efter blev det ett långt besök på Läckö slott, snart i ett blogginlägg nära dig ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0