Western farm och Lundagårds kyrkogård

Här kommer lite fler bilder från Norrbottenstrippen som jag och Filip gjorde mellan 2-9 augusti: 
 
Efter stugnatten i Gunnarsdjupträsk drog jag med dessa till Western farm i Boden. Filips kusin Kalle syns i ansiktet på den liggande mannen, Filip i mannen till höger och min mor Haldis i kvinnans ansikte :-)
 
Filip fick chans att bära sina coola cowboykläder igen. Denna gång med lite mer passande skor till - svarta boots istället för illgröna croqs :-). Besökarna på den mindre Western farm i Boden var inte riktigt lika engagerade i att klä ut sig som de på High Chaparall så han utmärkte sig med sina fina kläder och fick höra att han var bäst klädd av en snäll kvinna :-). Jag lägger inte in nåra fler westernbilder för ni fick så många sådana efter att vi varit på High Chaparall tidigare i somras tänker jag. 
 
 
När vi varit på Western Farm tills det stängde åkte vi för att titta till min fars grav som finns i Lundagårds kyrkogård inne i Boden. Där möttes vi av de här nästan självlysande blommorna i en rabatt. 
 
 
En del av blommorna var så röda att kameran fick problem med att avbilda dem.  
 
Köpman Stig Blomkvist står det på på graven. Född 26/3 1935 och död 26/8 1970. 35 år gammal blev han och han dog i en form av magcancer. Jag föddes 3/2 1970 så jag var bara bebis och har inget minne utav honom men har typ haft cancerskräck hela mitt liv (som många andra). 
 
En gullig men krackelerad fågel sitter på stenkanten. 
 
Plötsligt en ekorre som inte var särskilt blyg även om den tar till flykten här när jag fotograferar.  
 
Upp i det trädet for den!
 
 
Mumsar på en kotte. 
 
Alla blev utsatta för fotografering när vi tittade runt på kyrkogården. 
 
Vi blev kvar längre än väntat för det var så fint. Kalle och Filip verkar vara lite extra nyfikna här. 
 
Sen drog vi till Luleå och lämnade av Kalle där, och resten av oss for till mors och fars lägenhet i Piteå för att pusta ut.  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0