Sensommarsol

 
Det var en fantastisk solnedgångshimmel dagen efter att jag började jobba (jag började den 15/8) så när jag kom hem sprang jag in efter kameran och tog några bilder.
Jag redigerade bilderna först några dagar senare så det var lite svårt att få till färgerna, hade svårt minnas färgskalan. Det jag mindes var att när man zoomade in de mest färgstarka nederdelen av molnen så tänkte jag att om man skulle vända vissa av bilderna upp och ned skulle det se ut som ett eldfärgat ökenlandskap.
 
Vad säger ni? Ser det ut som ett eldfärgat ökenlandskap eller en Umeåhimmel upp och ned? :-)
 
Himlen speglades i ett av grannbyggnadernas fönster.  
 
Tornspiran på Umeå stads kyrka. 
 
Och till sist min uteplats i solnedgångsrosa ljus. 
 
För övrigt har jobbstarten varit en blandning av sött och salt som vanligt. En del ångest och oro över de nya kurser jag fått och ovissheten omkring dem som ger en del pirr. Det positiva har varit att fått träffa fina ettor som jag är mentor över tillsammans med kollegan Ludvig, att min undervisningsplan för året är mycket luftigare än tidigare vilket gör att det ser hoppfullt ut med att jag ska klara läsåret trots min "musarm" och värk.
Idag kände jag till och med lätt eufori när jag for från jobbet då jag äntligen lyckats samla tankar och planeringar kring de kurser jag varit orolig för. Fint väder har det varit igår och idag också - riktig sommarvärme med sol vilket är kul eftersom det annars känns lite för-höstigt. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0