Till Rödå antik

Jag åkte med de här två trevliga personerna, Anna-Karin och Lennart alltså, till Rödå antik i Rödåsel idag! Perfekt utflykt för en lat söndag.
 
Man åker dit på nordsidan av Vindelälven vilket är en otroligt vacker väg men tyvärr var det riktigt gråväder idag. 
 
Rödå antik har en hel del lite finare grejer, med priser därefter skulle man väl kunna säga, men man kan göra fynd. 
 
Jag såg den här söta blommiga matservisen med gulddetaljer...
 
..som gick loss på 5200 kr. Nog ganska rimligt för nästan 130 år gammalt porslin när man tänker efter.
 
Jag hittade två favoritmöbler; den här sideboarden, eller vad-de-nu-heter, samt...
 
...den här snygga matgruppen i teak. 
 
Hade gärna velat köpa både sideboard och matgrupp men det hade kostat mig över 10 000 kr om jag inte minns fel. 
 
De här mer prisvänliga sängborden gick jag och funderade mer allvarligt på; 550 kr för paret. Fast de är något för smalbenta för att passa mina andra sovrumsmöbler...
 
... och de här något kraftigare sängborden som kanske skulle passat bättre var lätt gulaktiga vilket gjorde att jag blev tveksam. Är inte riktigt motiverad till nåt måla-om-projekt just nu. 
 
Jag kan verkligen rekommendera en utflykt till Rödå antik. Så mycket att titta på att man måste gå flera varv för att inte missa något, men samtidigt är där luftigt och lätt att se sakerna. 
 
Bidde det nåt köp till sist då? Jo det blev det!
 
Teakbestick! De kan ju vara ganska dyra men de här fick jag betala 135 kr för. Ska diskas och oljas in och blir sen perfekta vid varma-mackor-ätning och dylikt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0