Förfira Filip i Piteå

Eftersom jag skulle ha Filip hela denna helg hade vi sen en tid tillbaka bestämt att åka upp till Piteå och min mor och far för att fira Filips födelsedag i förskott och för att fira min styvfars fars dag. Här kommer lite från lördagens firande av Filip:
 
Det var dimma hela vägen upp till Piteå på fredag eftermiddag och även på lördagen då jag tog dessa utomhusibilder i Harrbäcken nära där jag växte upp (jag växte upp i Norrfjärden då alltså, det Norrfjärden som ligger 1,5 mil norr om Piteå). 
Jag brukar försöka fara en sväng förbi de gamla trakterna när jag ändå är uppe, och tjuvkika på vårat gamla hus. Det här är dock inte vårat gamla hus utan en lada i Harrbäcken :-)
 
Vi firade Filip på lördagen, med lysande ballonger och färgglada serpentiner. 
 
Han var nyekiperad och festfin i svart kavaj, skinnhatt, skinnyjeans och vit skjorta med pyttesmå dödskallar (förstås) på. 
 
Först åt vi jättegod middag som mamma gjort, jag ska återkomma med receptet för jag är lite besatt av den här maträtten!
 
Sonen var övertänd och jätteglad fast vi "bara" var vuxna. 
 
En stor fin tårta hade vi köpt också och som Filip fått välja. 
 
Som tur var var den jätte jättegod också! (Chokladbotten med vaniljkräm och o'bojgrädde är min gissning)
 
Den här livsnödvändiga skorpionen med ryttare var en av presenterna som Filip önskat sig och som han fick av mormor och morfar. Han fick ju bara nån enstaka present på denna för-födelsedag men jag återkommer i ett annat inlägg med ett domedagstorn (!) han fick som han är överlycklig över. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0