Helgen

Jag har haft besök i helgen! Mia från Stockholm (ursprungligen från Piteå) var på besök. Samma Mia som kom på finbesök i somras också :-) Tyvärr kunde jag inte visa upp ett lika fint Umeå nu i mars som det som var i juli men vi gjorde kul saker ändå. Åt och drack gott, shoppade lite, gjorde en lite sightseeing-runda runt Umeå till nån loppis och sen var vi på favoritbaren Gotthards och på fest; Club 40 (!) på Äpplet, Folkets hus. Vi var där typ 20 minuter så så kul var det haha! ...men förfesten hos systrarna Q var fenomenalt trevlig. 
 
Här är några bilder från helgen, fast främst från den promenad vi gjorde på söndagen: 
 
Efter laxmiddagen hos mig på fredagen drog vi till bästa snyggaste baren i stada: Gotthards.
 
Vi på Gotthards.
 
Trevligt att få duka fin frukost för två på lördagen. 
 
Vi hade faktiskt sol hela helgen, inte särskilt kallt heller utan ett par plusgrader. Vi gick utefter älven för att kika på Väven bland annat. 
 
Genom stan tillbaka för att titta på lite trähus. 
 
Sen kom vi in till stan och alla butiker. 
 
En "groupie" på två ganska trötta, vi hade ju varit ute sent kvällen innan. Jag kör tricket att höja på ögonbrynen ordentligt för att få ögonen att öppnas så att jag ska se mindre trött ut ;-)
 
Sen gjorde Mia ett dyrt men sjukt bra köp på Eljest, en nyöppnad butik i Umeå som bara säljer lokalproducerad design och konsthantverk. Denna kimono kommer från märket Systrami som sytt plagget och ritat mönstret som är ett kalejodoskopmönster av en sköldpadda.
Jag tror minsann en elev till mig berättade att han hjälpt Systrami att skapa mönstret så det var ju lite kul! Den har bara sålts i ett enda exemplar tidigare så hon lär då vara ensam på Stockholms gator i denna fina kreation. Jag är så avundsjuk på henne - den var nåt djävulskt snygg!

Kommentarer
Postat av: Oslofru

Så trevligt, och vilken fin klänning!

Svar: Ja visst var den fin!
Anita Blomkvist Johansson

2015-03-18 @ 14:21:37
URL: http://www.oslofru.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0