Valborgsmässoafton

Det blev ett kort Valborgsfirande för oss. Jag var inte hemma från jobbet förrens strax före fem-tiden och vi hämtade Filip hos en kompis vid halv sex.
 
Ganska exakt klockan sex befann vi oss dock här...:
 
Precis i tid för att se brasan tändas vid Baggböle Herrgård!
 
Vi tajmade även in körens skönsång.
 
De var verkligen duktiga! Och jag siktade minsann en gammal elev i kören, Frida om jag inte minns fel på namnet :-)
 
Efter några sånger hade elden fått fart.
 
Pelle skulle fotografera mig och Filip men han ville inte.
 
Och inte heller efter försök till övertalning.
 
Men till slut så!
 
Vi lyckades också tajma in ett väldigt fluffigt snöfall. Vi umebor som just sett sommaren hägra! ...Fast vi var förvarnade, det hade kommit stora fluffiga flingor tidigare på dagen också. Och man fattade ju att det skulle tina så fort som det skulle landa på backen.
 
Apropå backen (höhö) så tog vi en omväg förbi Backenkyrkan bland annat när vi körde hemåt. Där var så fint så jag fick gå ut ur bilen och ta några bilder.
 
Dramatiskt värre med kontrasterna mot snön.
 
Rena skräckfilmsmiljön!
 
Sen åkte vi hemåt med en Filip som snart somnade i baksätet, fast gjorde ett stop för köp av nötter och choklad för lite tv-mys. 

Kommentarer
Postat av: Ellis

Helt rätt om den gamla eleven! =)
Elenor

Svar: Så bra Elenor! :-) Jag har tyvärr jättedåligt minne så ibland får man gå på nån slags magkänsla.
Anita Blomkvist Johansson

2014-04-30 @ 23:03:51
URL: http://ellispysselochdittadatt.blogspot.se
Postat av: Louise

Typiskt att Valborg nästan alltid är kylig och trist. Bilderna från kyrkogården känns som november typ :D hihi


Svar: Ja jag tänkte också det, det såg mer ut som höst än vår! Blä. Men det är finare idag tack-och-lov :-)
Anita Blomkvist Johansson

2014-05-01 @ 08:05:49
URL: http://blandatmedlouise.blogg.se
Postat av: Louise

Det var fina bilder och november är fin på sitt vis men nu vill vi ju ha sooool och värme, inte snö :P
Skönt att det inte blev något snötäcke som de verkar ha fått söderut :D

2014-05-02 @ 07:36:16
URL: http://blandatmedlouise.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0