Test av Art Rage

Jag tog hem Art Rage, det där illustrationsprogrammet jag skrev om i senaste inlägget, och testade det på ett mobilfoto av mig. På grund av min arbetsskada får jag ont i armen direkt när jag jobbar med musen men jag kan tänka mig att det går smidigare med ritplatta, eller kanske ännu hellre på en iPad.
 
Så här blev det efter ca 10-15 minuters jobb:
 
Som ni ser så lägger programmet till en massa text på bilden när man sparar en bild i demoversionen...
 
...jag retuscherade dock bort det i Photoshop. Det jag har gjort med bilden i Art Rage är att jag använt ett verktyg som beter sig som en palettkniv också har jag smetat ut färgerna i fotot. Lite som att måla på riktigt fast man fuskar med en bild i bakgrunden :-)

Originalfotot såg ut så här och var fotograferat med min iPhones lågupplösta sämre framsideskamera:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0