Städblommor

Snittblommor är ju så himla fint men lite dyrt och känns lite slösigt, och jag vet inte om det är därför jag sedan många år tillbaka haft en fix idé om att jag bara får köpa snittblommor när jag har nystädat. Det känns ju väldigt bortkastat köpa ett tjusigt fång med blommor och sen ställa dem på en smutsig bordsyta i ett rum där dammråttorna yr längs golvet känner jag.
 
Nu är det ju inte så att jag alltid köper snittblommor när jag städat heller, oftast har jag inte tid att fixa med sånt och då hinner det städade bli ostädat igen innan jag är i närheten av en blomsterhandel. Då grämer jag mig och tänker att jag borde ändå åkt iväg och köpt blommor medan det var fint hemma.
 
Nå, för ett par dar sen städade jag tillräckligt fint för att få köpa snittblommor, vi skulle få främmande av Filips moster från Kallax så då fanns ju motivering till att göra lite extra fint och jag hade även tid och bil att åka iväg och köpa dem.
 
Och då gäller det ju vara smart, man vill ju ha så mycket som möjligt av blommor med så lång hållbarhet som möjligt, så jag köpte tre ganska stora buntar med nejlikor som har erkänt lång livstid (de här små heter nåt speciellt men nu kommer jag inte ihåg vad) för 150 kr/3 buntar. Det räckte både till en jättestor bukett i TV-rummet och en liten i köket. Så fint!
 
Nämen, vem dök upp där? Tydligen Filip som pockar på uppmärksamhet... :)
 
Nypa nejlika t.ex. när jag ska fotografera dem. Fast han nöp försiktigt försäkrade han mig om :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0