Sportlovsdagar i stugan

Vi har spenderat fredag till söndag i stugan. Finfint väder, nån promenad, matlagande, melodifestivaltittande, lekande och en del latande. Och ett osedvanligt tidigt uppstigande på söndagen, idag alltså. Klockan 5 (FEM!) tyckte Filip vi skulle stiga upp så jag var väl grinig fram till tvåtiden eller nåt sånt.
 
Det här är vår stuga sett från vattnet. Eller från isen då den här tiden på året.
 
Jag skulle på egen hand ta mig ut till ett skoterspår och ta en längre promenad utefter det, men när jag kommit mig så här långt från land blev jag rädd att gå igenom isen, så det var bara vända och gå närmare stranden.
 
Efter ett tag gick ryktet att jag inte längre var ensam på isen, det var Pelle och Filip som också tagit sig ut :)
 
Plötsligt blev jag mycket modigare och glömde nästan bort att havet är djupt. :)
 
På väg hemåt igen mot den nedgående solen.
 
Nästa morgon, dvs idag nån gång där mellan klockan 5 och 6 var det dags för en löjligt vacker soluppgång i stugan igen. Vi har ju så himla fin utsikt!
 
Åhhh.
 
Ohhh.
 
Min siluett, hej hej! 
 
 
Filip byggde mängder med legokreationer hela helgen. Han blir bara skickligare och skickligare.
 
Sen vill han brottas i sängen emellanåt. Jag tycker mest det gör ont, men ibland får man ställa upp för husfridens skull.
 
Härligt att bli bländad av vårsolen som skiner genom fönsterrutan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0