Personalfest med James Bond-tema

I fredags var det dags för den stora festen där vi i personalen skulle fira Midgårdsskolans 10-årsjubileum. Om någon som läser min blogg nu missat det så var det James Bond-tema på det hela, så det var uppklätt till tänderna, med lite spridda Bondskurkar här och där. Jag själv körde hårt med min ryska yrkesmördaraccent vilket jag då tyckte var ganska kreativt och underhållande, men så här efteråt tänker att folk måste haft änglars tålamod :)
 
Vi fick under kvällen go-dricka, skjuta prick, spela bort pengar, lyssna på levande musik, dansa, äta god mat, bli prisade (jag vann mest vid spelbordet tack vara generösa kollegor som gav mig nya (låtsas-)pengar när jag spelat bort mina egna) och chans att umgås med alla jobbarkompisar, både nuvarande och nåra såna som är tjänstlediga och har slutat. Alltså vilket jobb festfixarna gjort! Lina, Thomas, Elin, Jonas och nån/nåra fler...Tack!
 
Här kommer ett bildflöde från kvällen. Det blev vääldigt många suddiga bilder så jag har fått sålla rätt hårt, men några blev det kvar. Jag ser att Cicci (MammaMedia) också hunnit blogga om festen så kolla hennes inlägg Shaken not stirred här.
 
Riktigt spelbord! Fast med fejkpengar. Stackars "croupieren" när jag förlorade ("Jag dödar dig!") Ja ja...
 
Bonds favoritdrink Vodka martini serverades (shaken not stirred). Smakade starkt och rejält :)
 
Neil var Bondskurk och sminkad med ett grymt snyggt ärr sminkat av Cicci som även tagit denna bild.
 
Jörgen var där och han och Karin verkade ha det trevligt....
 
...men stämningen blev snart hotfull då Jörgen tog fram sin neonrosa mini-pickadoll.
 
Thomas, Göran och Per spelade temavänlig musik.
 
Den klänningen! Mer Bondbrud blir det inte. Kristina bär upp den med den äran.
 
Förpratet innan middagen hölls i Midgårdsskolans kafeteria.
 
Sen blev det dags för middag i Orkestersalen. Thomas och Lina var två av festfixarna och de berättade om alla bra saker vi skulle bli bjudna på.
 
Det fick de applåder för.
 
Jonas var en självmordsbenägen Bond.
 
Närå det var han inte. :)
 
Leif var där också! Och Eva Lena! Hurra!
 
Jag och Andreas såg lite arga och farliga ut. Blir lite förvånad över att jag ser så pass nykter ut.
 
Efter middagen blev det storbandsjazz. Inte illa! Tyvärr dansar jag inte styrdans men det gjorde ju andra.
 
Cicci, agent (hemlig), vågade dansa med Bondskurken Niel.
 
De som inte dansade styrdans...
 
...gick iväg till "klubben" i rummet bredvid. Jag tror det är Gangnam style som går just i denna bild.
 
Är lite osäker på namnen här, men Katarina (?) som Jaws och Göran som förmodad agent får avsluta bildvisningen från en intensiv och rolig kväll. En stund efter detta tog jag och Cicci vårt pick och pack och cyklade glada i hågen men mycket vingligt hem i sick-sack mellan snökarmarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0