Födelsedagshelgen

Jag har haft en så jääkla bra helg, det känns som att jag firat min födelsedag från när jag kom hem fredag eftermiddag till och med idag då jag tog med födelsedagsfika till jobbet.
 
Jag har blivit bjuden på middag på restaurang, träffat goda vänner och fått blommor och choklad, gott rött vin och en stor gosig vit filt. Som kronan på verket/ pricken över i/ grädden på moset fick jag ett bidrag till en stockholmsresa av Pelle och Filip så då var jag tvungen att glädjegråta en skvätt :)
 
Här är lite bilder:
 
Pelle och Filip bjöd mig på jättegod middag på Angelini på lördagen. Jag var lätt euforisk av den goda maten, det goda vinet och att vara ute på en riktig restaurang (alltså ingen pizzeria eller nåt sånt) med min fina familj och att jag fick ha fin-skorna och glittersmycken på.
 
Både jag och Filip gillade våra drycker :)
 
När vi ätit klart så gick vi ut och tittade på snöskulpturerna som stod färdiga inför dagens omröstning. Med cirka -8 grader måste det varit perfekt att ha tävlingen i år.
 
Gull-Filip ville bli fotograferad framför/i nästan varje skultpur.
 
Den här skulpturen var min favorit.
 
När vi tittat klart på snöskulturerna så körde Pelle och Filip mig på 40-årsfest hemma hos den här vackra unga damen som är min kusin Maria. Sen minns jag inget mer, för hon hade cocktailtema och öppen bar. Nej, men skämt åsido, jag minns tyvärr allt, och mådde väl sisådär dagen efteråt... :)
 
På söndagen 3/2 efter 40-årsfesten ryckte jag upp mig allt jag kunde, för nu var det ju dags fylla år "på riktigt". Rätt så perfekt att fylla på helgen faktiskt. Jag gjorde en prinsesstårta, bakade en slags kladdkaka med chokladkräm på (chokladkrämen hann inte stelna ordentligt så vi fick ha den som sås) och hallon-/apelsinsås till också gjorde jag även cake balls eller oreotryfflar. Sen kom ett litet gäng av goda vänner som jag inte träffar så ofta också hade vi en rolig och relativt livlig diskussion om konstens varande och icke varande (!).
 
Nu är det dags att ta tag i arbetet och allvaret igen, men njuter också av tecknen efter helgens firande.

Kommentarer
Postat av: Louise

Viiiilket firande, precis så det skall vara ju :-D
Angelini, är det den nyöppnade italienska restaurangen ?

Svar: Jo jag antar att det är den, men den är nog inte så nyöppnad längre, har väl funnits typ fem år eller nåt sånt... hehe
Anita Blomkvist Johansson

2013-02-05 @ 06:58:06
URL: http://blandatmedlouise.blogg.se
Postat av: Louise

hehe, okej, ja det avslöjar ju en del hur ofta jag är på fina restauranger ;-D

Svar: Jag är inte direkt den med koll heller, men jag bor ju i alla fall i stan :)
Anita Blomkvist Johansson

2013-02-05 @ 08:38:13
URL: http://blandatmedlouise.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0