År 2013: Del 1

Många bloggare gör nu en återblick av 2013 så jag tänkte att jag ju också kunde göra det eftersom jag inte har så mycket annat att erbjuda för tillfället :-)
 
Jag börjar med Nyårsafton 2012:
 
Vi var bara lilla familjen på nyårsafton 2012 men hade himla mysigt ändå. Allt blir liksom roligare när man har barn.
 
Jag kände mig fin i mina örhängen där på nyårskvällen också hade vi partyhattar som skulle räckt till 6 personer.
 
Den 13:de januari var det dags att packa ihop vår härliga pråliga julgran vilket vi inte var särskilt glada över.
 
I den hängde både Filips målade kottar och alla möjliga vanliga och ovanliga kulor. Tur den snart ska fram igen!
 
Den tredje februari fyllde jag 43 och det var en av mina absolut bästa födelsedagar. Jag bjöd vänner och familj på gofika och Pelle bjöd mig och Filip på middag och gott vin på fin restaurang :-)
 
På sportlovet i början av mars så åkte jag ensam till Stockholm: Shoppade, gick på museeer, njöt av att få vandra i Gamla stan och fotografera vackra svanar vid Skeppsholmen.
 
I mitten av mars bjöd skolan på 10-årsjubileumsfest med Bondtema och jag och Cicci fotograferade varandra när vi putsade till vår Bond-look i teaters omklädningsrum. Cicci var hemlig agent och jag var rysk agent vid namn Ulyana Popova.
 
I början av april bytte vi bort kära gamla trofasta Moderskeppet mot en yngre fräschare silverfärgad modell. Sörjde det en del. Moderskeppet levererade ju hem våran son från BB.
 
Vid påsk i slutet av mars så hade vi fått en liten försiktig och försynt påskkyckling i vårt hem som vi var tvungna att mata.
 
Vi spenderade en hel del tid i stugan och beundrade himlen över isen där under vårvintern och påsklovet i början av april, och i slutet av april plockade Filip flera små söta buketter av krokusar och ibland nån liten blåsippa (fridlysta här, oops) till mig.
 
Den första maj hade våren definitivt kommit och vi tog en lång, lång cykeltur runt nästan hela stan och njöt av den småkyliga vårsolen.
 
Jag återkommer snart med del 2!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0