Sensommarsol

 
Det var ett sånt där ljuvligt vackert kvällsljus när jag och Filip åkte till stugan i fredags. Jag stannade på vägen till stugan och fotograferade vid en liten bro som går över Rickleån som vi alltid passerar på vägen till stugan. Pelle har jobbat hela helgen så det kändes skönt att fly iväg efter första jobbveckan.
 
Tyvärr visade sig kvällsolen på fredagen vara bedräglig, det blev nämligen hällregn större delen av dagen igår lördag. Det gjorde att vi slöade inne mest hela dagen, vi såg film, ritade och målade ondingar och klippte ut konstverken. På eftermiddagen då det var uppehåll en en stund gick vi ut och fångade en massa pyttesmå spigg som fick sova inne hos oss på natten.
 
Idag söndag det riktigt fint igen om än väldigt blåsigt. Vi tog en promenad längs med stranden och in i skogen idag. Vi hittade en massa blåbär och Filip fick craving på blåbärspaj så det var ju bara att plocka ihop lagom mycket till en sådan då, vi råkade nämligen ha med oss en liten barnhink eftersom vi återbördat pyttespiggen i havet en stund innan.
 
När vi kom tillbaka till Umeå här på sena eftermiddagen så gjorde jag blåbärspajen och nattade Filip. Nu senaste en och en halv timmen har jag multitaskat med att måla naglar, se film och blogga :-). Det gick så där att följa med i filmens handling.
 
Dags att sova här nu! Natti natti.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0