Pop up-kort med blommor

Jag gjorde ett pop up-kort med sju blommor i eftermiddags. Svärmor fyller år och ska få ett fint kort. Jag har inte gjort så många pop up-kort så när det funkade blev jag så jäkla nöjd! :)
 

Det är inte så svårt att göra kortet, men man behöver följande:

  • 7 stycken A5-ark (dvs fyra stycken A4-papper som man delar av på hälften) i valfri färg till att göra blommorna
  • en tuschpenna i valfri passande färg för att rita strecken från blommans centrum
  • ett lite tjockare A4-papper till själva kortet
  • dubbelhäftande tejp, eller klister + tålamod :)
  • sax
    ...samt denna manual: Pop up-kort med sju blommor


Kommentarer
Postat av: Moa

Åh, vilket häftigt kort!! Tack för tipsen, jag gillade ditt andra popupkort också... måste verkligen prova att göra några själv! :)

Ha en fin helg Anita!

Svar: Tack, vad roligt du gillade det! Jag har lust göra fler men det krävs ju att man har en längre en stund för sig själv.
Ha en fin helg du med Moa! Kram!
Anita Blomkvist Johansson

2013-04-19 @ 13:36:36
URL: http://moamaria.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0