”En dag i klassrummet” (Horror)

Med stolthet ska jag nu visa upp och berätta om vad jag jobbat med hela dagen!
Jag har gjort en horrorfilm med hjälp av kollegan Maja. Den blev lite ”The Ring möter zombiesar” typ. Kolla här:
 

En dag i klassrummet from Anita B Johansson on Vimeo.

 
Tror ni jag blir superlärare nu, med minst 5000 kr mer i månaden? Det bara måste jag ju, med den kvalitén på lektionsmaterialet! ;-)
 
Det har varit lite snack idag om att Fridhemsgymnasiet blir de första i Umeå med så kallade superlärare (eller karriärstjänster som det egentligen heter, men det är roligare säga "superlärare"). Vår rektor har skickat ut information kring det, vilka regler som Skolverket satt upp omkring det och lite mer.
Jag konstaterade för mina kollegor att jag nog inte kan bli en superlärare för jag orkade inte ens läsa igenom informationsmaterialet om hur man blir en. Suck.
 
Om ni undrar om filmen jag gjort så ska jag berätta att det är en exempelfilm till mina elever som ska jobba med en videouppgift. Uppgiften, eller övningen, går ut på att eleverna ska lära sig grunderna i hur man redigerar och skapar en film.
 
Och jag har inte bara gjort den där filmen idag. Jag har sett över kameratekniken och gjort en manual för hur man online kan konvertera kamerornas MP4-filer till AVI-filer för att det ska gå att redigera klippen från kamerorna i Movie Maker som inte accepterar MP4-filer.
 
Jag har även gjort en enklare manual för hur man jobbar i Windows Movie Maker. Också har jag gjort mitt bästa för att jaga ihop och ladda kameror så att de 48 eleverna ska kunna jobba i grupper om 3 och göra denna övningsuppgift (jag har fått tag på 11 kameror, håller därför tummarna för att nåra elever är sjuka/borta, annars får vi väl använda mobilkameror).
 
Så just nu känner jag mig faktiskt som en superlärare.
 
Det är bra länge sedan jag höll på med rörlig bild i skolan kan jag säga, minst 6 år sedan, så jag är lite nervös. Nu håller vi tummarna för att det hela går vägen och att tre lektioner räcker till uppgiften! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0