Vackert vid stugan

I helgen, på samma lördag som jag tog de frostiga bilderna hemma i stan, så åkte vi till stugan för att vintra Pelles mc. Jag hade kameran i högsta hugg och fotade lite av det vackra. Frosten glittrade i gräs, blåbärsris och spindelnät även vid stugan.
 
Nu går vi i funderingar på att sälja stugan eftersom vi nyttjat den mycket mindre än vi trodde vi skulle göra. Inte så lätt beslut.
 
Filip som helst ville vara inne och leka i stugan kom ut efter en stund och ropade "Jag har ingen att leka med!".
 

Kommentarer
Postat av: Moa

Det ser ut att vara ett vackert och fridfullt ställe...

Jag förstår din vånda, ofta har man så mycket hemmavid att det kan vara svårt att även hinna med ett annat ställe - särskilt ni som bor i hus (eller är det radhus?). Mamma sålde vår sommarstuga förra hösten, den hade vi ägt sen jag var tonåring och innan dess var det morfars stuga. Det kändes riktigt trist men samtidigt så var det nödvändigt eftersom ingen av oss hade tid/möjlighet att ta hand om den då den var i Luleå och ingen av oss bodde där. Det var som sagt sorgligt men minnena av ett ställe har man ju ändå kvar. Lycka till med ert beslut!

Svar: Vi bor ju i radhus och har det ganska trångt, så det känns ju inte så kul att göra sig av med rymden, luften och ljuset som ju finns i och vid stugan. Jag vacklar mellan å andra sidan se det som en långsiktig investering till att se det som slöseri med pengar. Förstår helt sorgen du känner över släktstugan, jag har upplevt samma med t.ex. mina föräldrars hus och stuga på en ö som de gjorde sig av med för ett par år sen.
Anita Blomkvist Johansson

2012-10-25 @ 10:54:29
URL: http://moamaria.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0