Extra digitaliserad

Mitt skrivbord är fullsprängt med teknik: två laptops, två digitalkameror, min iPhone, två dockningsstationer, en datorskärm, en extern minnesenhet, två stora laddare och lite till.  
 
Jag är nämligen en så extremt effektiv och viktig person att Umeå Kommun bedömt det som att jag behöver dubbelt upp av nästan all teknik för att man ska kunna ta tillvara min fulla kapacitet.
 
Fast så är det ju inte förstås; den riktiga anledningen till att jag är så extremt digitaliserad för tillfället är att jag håller på att flytta över filer från en gamm-dator till en ny-dator. 
 
Det känns roligt att att fått en ny pigg och allert dator, men det har visat sig vara ett riktigt tungt as med en laddare som ser ut som att den gått på anabola. Så jag gruvar mig lite för att släpa den fram och tillbaka till jobbet.
 
Gamla laddaren till vänster och ny anabolaladdaren till höger. Jag bedömer att den väger omkring ett kilo.

Kommentarer
Postat av: Paul

Ja man behöver hjälp att frakta den där kolossen. Därför har jag konstaterat att den får vara en s k arbetsstation. Det är också vad teknikerna kallar den, det är alltså inte en laptop. Jag kör med min privata MacBook Air ca 1 kilo. Problemet är att man inte kommer åt en del skolmaterial, p g a säkerhetsrisken sägs det. Varför köpte man inte, om det nu måste vara en PC, HP;s lilla lätta laptop en rätt bra Mackopia faktiskt,

Svar: Ja, det blev verkligen lite av en chock att den var så tung. Jag tror Fredrik måste blivit missinformerad om den totala vikten. Jag ska fundera på hur jag gör, men den kommer garanterat inte få åka med hem lika ofta som gamm-datorn.
Anita Blomkvist Johansson

2012-10-06 @ 17:31:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0