1:a april, en riktig skitdag

Det var ju en himla tråkig titel att sätta på ett inlägg, men alltså den här dan har verkligen varit som ett stort dåligt skämt.

Något bakis efter en supertrevlig fest igår och för lite sömn har bidragit, men också skitsnöovädret (Läs på VK: "Busvädret överraskade") med +30 cm snö, avfrostning av frys med "floder" av vatten, Filip skitjobbigt treårstrotsig emellanåt senare superglad över hundbesök som fick en dipp i när ena hunden skrämde skiten ur honom med ett vad jag tror mest var ett lekfullt bett, också Pelle sjuk så jag har fått ha huvudansvaret över allt. Sen har det bara allmänt småjävlats med allt jag hållit på med.

Jag har inte varit med om något roligt aprilskämt heller, men den här sammanfattningen av dagens "luringar" var ju lite underhållande: "Aprilskämt om pigga pensionärer".

Men det har funnits ljuspunkter så jag tänkte försöka fokusera på dem. Frysen blev ju faktisk ren tillslut (även om del av maten hann tina så att jag fick slänga dem). Hundbesöket som på det stora hela var jättetrevligt och gjorde Filip lycklig. Och att måla alla möjliga olika färgade lack på små pojknaglar.  



Den här bilden och den ovanför föreställer Panter som blir lite nervös av små barn, men som på det stora hela är en mycket skojfrisk och gosig ung man.


Det här är stillsamma och kloka Ella som håller buset Panter på plats.


Hundar inspirerade till fotografering. Filip med Ella.


Bara så ni vet; jag retuscherade bort dammråttorna på mattan så att de inte skulle distrahera er när ni tittar på bilden.


Så här blev Filips bild som han ses fotografera i bilden ovanför.


Det var lite svårt komma till ro i ett nästan främmande hem.


Innan läggdags; nagelmålning i alla möjliga färger.



Kommentarer
Postat av: Klara

åå så himla fint och mysigt att få naglarna målade i alla de fina färgerna!! ja vill ossssååå

2012-04-11 @ 14:21:12
URL: http://slowtard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0