Skolkatalogens omslag

Mina elever i tvåan som i höst börjat läsa den Grafisk profilen på Medieprogrammet har haft en viktig uppvärmningsuppgift så här i början på terminen; de har fått designa varsitt förslag på hur Skolkatalogens omslag ska se ut för läsåret 2011/2012.

Uppdraget är skarpt, dvs med en riktig beställare, och beställaren är Johan Miranda Holmgren, ungdomsombud i Umeå kommun. De är också han och hans medarbetare som kommer att välja det bidrag som kommer att tryckas på omslaget. Vinnande bidrag kommer jag att meddela här på bloggen tisdagen den 4:de Oktober.

Skolkatalogen innehåller bilder på samtliga klasser i Umeå kommuns och kranskommunernas gymnasieskolor, så det är ju rätt så prestigefyllt att få hamna på omslaget på den boken. I princip ALLA som går gymnasiet kommer ju att se boken.

Här är alla bidrag, en del med länkar till elevernas egna bloggar.
Vilket omslag tycker du ska vinna?:


Nr1: Sara Nilsson


Nr 2: Amanda Kämpe (Amandas blogg)


Nr 3: Josef Holmgren


Nr 4: Jenny Kejerhag (Jennys blogg)


Nr 5: Rasmus Vikström


Nr 6: Cecilia Fjällström


Nr 7: Jacqueline Dinewald (Jacquelines blogg)


Nr 8: Anna Huang


Nr 9: Terese Lindberg


Nr 10: Matilda Turborn (Matildas blogg)


Nr 11: Mira Bergström (Miras blogg)


Nr 12: Rebecca Eriksson


Nr 13: Emil Svantesson


Nr 14: Rikard Andersson


Nr 15: John Acido

Kommentarer
Postat av: linnea

Jag gillar nr 2, 3 och 4 ;-)



Duktiga elever du har!



Kram Linnéa

2011-09-20 @ 15:04:22
Postat av: Anita BJ

Visst har jag! Tackar för det Linnéa! :)

2011-09-20 @ 15:31:42
URL: http://anitabjohansson.blogg.se/
Postat av: Lena Karlsson

Vilka fina arbeten! Bra idé också! Kul att alla bidrag är så olika sinsemellan!

2011-09-20 @ 21:45:39
Postat av: Anita BJ

Vad roligt att du tycker det Lena! Ja det är lustigt att alla förslag kan se så olika ut trots att de jobbat med samma uppgift :)

2011-09-21 @ 09:57:38
URL: http://anitabjohansson.blogg.se/
Postat av: Louise

Ettan är cool men frågan är om killarna gillar den? Elvan hade jag nog själv tyckt om jag var i den åldern. Det är jag nu nästan..host host.

Så de som sagt, ett eller elva tycker jag.

Kram

big-ass Louise

2011-09-22 @ 21:59:25
URL: http://blogg.amelia.se/big-ass-fashion/
Postat av: Anita BJ

Tackar för besöket och kommentaren Louise :) Med tanke på hur mycket som ser maskulint ut och vänder sig till en allmän målgrupp så skulle man gott kunna tycka att nåra blåmålade naglar kunde få vara med och skapa lite balans. Elvan funkar stenfint (höhö) den med :)

Kram!

2011-09-22 @ 22:22:02
URL: http://anitabjohansson.blogg.se/
Postat av: mediagirlz

Vi är sex mediaelever som röstar på nr. 14 :D

2011-09-23 @ 20:59:27
Postat av: Anita BJ

6 medielever, jag tackar för era synpunkter och röst :) Hehe

2011-09-24 @ 10:14:37
URL: http://anitabjohansson.blogg.se/
Postat av: Film

Är ett gäng här som gillar nr. 14 skarpt!

2011-09-27 @ 10:49:03
Postat av: Anita BJ

Tackar för era synpunkter filmgänget, det kommer garanterat glädja kreatören :)

2011-09-27 @ 13:12:43
URL: http://anitabjohansson.blogg.se/
Postat av: Sara Hermansson

Som gammal och erfaren mediaelev anser jag anda att jag, med min alder och visdom, har en rost som vager valdigt tungt. Tyngst nastan. Ja visst. Och jag rostar pa Josef Holmgrens. Den har ett djup och kanns levande och ar helt enkelt javligt snygg.



Hoppas allt ar bra med dig!

En hel hog kramar fran sodra frankrike / Sara den Underbara mp05

2011-10-02 @ 22:36:38
URL: http://saramagdalena.tumblr.com
Postat av: Anita BJ

Hehe tackar för det Sara, och ja din röst ligger nog tyngst av alla med tanke på erfarenhet och bakgrund :)



Allt bra här! Jag är lite överraskad över att du är i södra Frankrike! Låter spännande och hoppas du har det bara fint :) Kramar / Anita

2011-10-02 @ 23:47:00
URL: http://anitabjohansson.blogg.se/
Postat av: ;P

nr 11!!! ;D

2011-10-03 @ 20:05:56
Postat av: :D

Nummer 9, utan tvekan!

2011-10-04 @ 19:21:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0