Drömska bilder med Tilt Shift

Tilt Shift är när man lägger oskärpa på delar av bilden så att illusionen blir att man tittar på ett miniatyrlandskap eller någon annan typ av motiv i miniatyr, oftast blir effekten bäst och starkast på landskapsbilder/totalbilder.

Ja, jag vet inte, jag gillar det skarpt (eller oskarpt då, höhö). Tills man får en överdos av det förmodligen. 

Mina Georgescu gör det väldigt väldigt fint i dessa drömska karamellfärgade bilder av nöjesfältet och stranden på Coney Island Brooklyn/NY:




Coney Island besökte jag förresten sommaren 2005 under den årliga paraden "Mermaid parade". Missa inte det om du har en smak för det lite subkulturella.

Kommentarer
Postat av: Terrie

Snyggt! Det är tacksamt att gå in här och få inspiration. Du är bra på att hitta "det nya"

2011-09-10 @ 09:52:45
URL: http://pyrra.blogspot.com
Postat av: Anita BJ

Tack ska du ha Terrie, det var himla snällt av dig :)

2011-09-10 @ 21:53:34
URL: http://anitabjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0