Biltur med mor & far

På söndagen under helgens resa till Norrbotten tog vi en biltur till bland annat Norrfjärden och mina föräldrars stuga i Klubbviken. De flyttade ju från Norrfjärden till Piteå för bara ett år sedan så jag har liksom ett behov att ta den nostalgisvängen ibland när jag åker upp.

Det var vackert men lite kallt på stugan så vi drog snart vidare till Norrfjärden och tillbaka in till stan igen:


Mor Haldis och Eskil framför storstugan.



Bastustugan (fd båthus) till vänster och gäststuga/verkstad till höger.


Sovstugan/verkstan från en annan vinkel.


Jag fick den här gamla mjölkkannan som jag ska ta till vår egen stuga och ha som dekoration. Förmodligen med blommor i. 


Utedasset som står gömt i skogen bakom bastun.

Kommentarer
Postat av: Leif

Vilken mysig stuga! Det är också roligt att se uttrycket "på stugan" i skrift :)

2011-09-19 @ 21:27:58
URL: http://villavovvevolvo.blogspot.com
Postat av: Anita BJ

Haha! Leif, jag märkte inte ens att jag skrivit "på stugan"! Och det blir ännu lustigare eftersom mina föräldrar faktiskt tog upp det där när jag var hos dem, att folk börjat säga "på stugan", och nu har jag själv omedvetet formulerat det så!

2011-09-20 @ 11:00:52
URL: http://anitabjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0