Snöborg

Idag är det måndag, första dagen efter sportlovet. Det var roligt att höra kollegan Cicci berätta om hennes sportlovsresa till New York. Det ska bland annat finnas en fenomenal italiensk restaurang i Williamsburg, Brooklyn. Andra tyckte det var skönt att börja jobba eftersom det då skulle bli lite ordning på tillvaron igen. Men många var nog lite trötta, både elever och lärare, inkluderat mig själv.

Igår söndag så spenderade jag och sonen en del tid i en stor snöborg som byggts upp vid älven här i Umeå. Fenomenalt fin även om den nu blivit aningen oskarp i kanterna på grund av det varma vädret.

Här kan du se bilder på hur den såg ut när den var alldeles nyinvigd, och här nedan är ett par bilder från igår:
 




Det verkade roa Filip att kika ut på mig genom snöfönstrena och försöka mata mig med snö. Jag tror jag var apa eller häst, det växlade liksom. Jag avböjde snöätandet vänligt men bestämt. Filip tog däremot rejäla smakbitar trots min avrådan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0