Vackra Norrmjöle

Igår söndag försvann värmen. Men vi deppade inte ihop för det utan efter middagen drog vi, dvs min lilla familj och jag, iväg till Norrmjöle havsbad vilket är ett av mina absoluta favoritställen i Umeå med omnejd.

Vi kastade lite sten, ritade i sanden, gjorde strandfynd och klafsade då och då mer eller mindre oavsiktligt i vattnet:


Först gick vi på en liten bro över denna bäck.


Sen hoppade nära-två-meter-Pelle lätt tillbaka över samma bäck med Filip i famnen. Se hur förväntansfulla de är över att få se mig bli blöt om fötterna.




Pelle försökte skriva fina saker i sanden och Filip tog på sig uppgiften att ta bort det så fort han bara kunde.
















Kurragömma i skogen.




Nån ambitiös människa har en gång i tiden gjort en cementpromenad utefter hela stranden, men den håller långsamt på att ätas upp av naturen.

Vi blev så sugna på att tälta där nån gång, nära stranden. Får man det, är det någon som vet?


Kommentarer
Postat av: Helene

Vilken härlig dag!

2011-06-15 @ 19:50:10
URL: http://vargensplogg.blogg.se/
Postat av: Mona Persson

Vilka fina bilder. Gulligt när Filip tittar upp bland stenarna.

2011-06-16 @ 01:17:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0