Kimonokärlek

Det var personalfest igår på mitt jobb, Midgårdsskolan, men det kommer dröja ett par dagar innan jag kommer över bilder från festen, så tillsvidare roar jag mig, och förhoppningsvis er, med att visa ett galleri av kimonoliknande plagg som jag känner en ytlig men innerlig kärlek till.

Jag är nämligen totalsåld på kläder i kimonomodell men det har inte varit så lätt att hitta såna som inte är morgonrockar. Jag hittade lite dyrare klänningar i kimono-/kaftanmodell från Rodebjer, men nu äntligen säljer ASOS.com mängder av prisvärda plagg i kimonomodell på sin sida.

Här är mina prisvärda favoriter av kimonomodeller från ASOS.com:



Den nedersta kimonorocken är ju magnifik, men inte lika lätt att använda som de övre.


Den här klänningen hade jag hjärtans gärna velat äga men den verkar tyvärr vara slut i min storlek.

Jag beställde tidigare den här gröna blommiga modellen från just ASOS.com som jag blev nöjd med vilket gett mersmak:


Kostade ca 450 kr och är luftig och skön att ha ovanpå linnen och ärmlösa klänningar även i sommarvärme.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0