Utflyktstips: Vännäs Motormuseum

Jag städade skrivbordet och hittade en folder från Vännäs Motormuseum som jag kom på att jag tänkt tipsa om här i bloggen. Det är den perfekta utflykten för alla åldrar när man t.ex. har släkt och vänner på besök under sommaren. Och om man inte bor alltför långt från Vännäs vill säga.

Museet är ganska fantastiskt: Strax utanför lilla Vännäs har alltså nåra entusiaster sedan 1980-talet byggt upp ett imponerande museum med olika gamla motorfordon. Tyngden ligger på bilar men där finns bland annat också båtar, flygplan, helikoptrar, motorcyklar och en massa detaljer och föremål insamlade från olika håll.

Mycket rolig kuriosa och bra presenterat utan att de haft nåra designers eller inredare inblandade. Jag var så imponerad!

Jag hade inte med mig kameran då vi var där så de här bilderna kommer från hemsidan för Vännäs Motormuseum:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0