Första inlägget i bloggen!

Nu så, äntligen, har jag fått igång en blogg! Efter att ha följt andras bloggar en tid, och blivit inspirerad av min kollega som startat bloggen mammamedia.blogg.se har jag nu också hamnat i bloggträsket. Känns riktigt roligt att vara där.

Jag har tidigare haft nåra hemsidor med innehåll som delvis påmint om dagens bloggar, men när jag gjorde dem fanns inte begreppet. En av dessa sidor finns fortfarande kvar ute på nätet, tråkigt ouppdaterad men så här ser den ut.

Det var tur att jag hade skapat den sidan när jag våren 2002 sökte graviditetsvikariatet på Medieprogrammet på Midgårdsskolan där jag fortfarande jobbar; kollegan C:s favoritfärg är grön och min sida likaså vilket var totalt avgörande när de valde just mig till jobbet...

...eller kanske inte, men formgivningen spelade i alla fall en roll i att jag blev uppmärksammad, ihågkommen och senare anställd. Först som lärare i klassiska bildämnen, fotografi, senare webdesign, multimedia men nu enbart i grafisk form. 

Så då kommer vi till det som är mina intressen; Grafisk design, typografi, färg och formgivning. Men även konst, kultur, mode, shopping. Och min fina lilla familj, make och son. Stugan vid havet. Resor. 

Så det är alltså detta denna blogg kommer handla om; det personliga och det professionella, högt och lågt, tips och inspiration både för mig och andra som kan vara intresserade.

Sådärja, nu ska vi se hur det här går!


Kommentarer
Postat av: MammaMedia

MammaMedia gör vågen! Det är kul och spännande (redan!?) men efter ett tag blir allt man gör och är med om idéer till kommande inlägg. Det är också häftigt tycker jag att synliggöra lärarjobbet...ehe...man kan ju iofs undra vem som ska läsa allas bloggar. Jag lockar med en fredagsfräckis på min blogg detta veckoslut. Sex säljer, även om det som i detta fall är ganska oskyldigt. Kram och lycka till, men var tusan är champagnen? Micke E har ju också startat en blogg, vi kan väl ha bloggmingel?

2011-01-20 @ 22:46:35
URL: http://mammamedia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0