Market konstmässa 2011

Det är så fruktansvärt frustrerande ibland att bo så långt från Stockholm;
Nu i helgen, 18-20 februari, pågår MARKET, "Nordens ledande mässa för samtidskonst", på Konstakademien och olika andra platser i centrala Stockholm. Jag har aldrig varit på denna konstmässa men jag inbillar mig att den är kittlande, spännande, tankeväckande och alldeles underbar. Den samtida konsten brukar ha den effekten på mig; Jag blir upplivad och fylld av energi. En del mindre bra saker brukar man ju också få se men det är liksom helheten som gör upplevelsen.

Jag har smygtittat på flygbiljetter och fantiserat om att jag kan åka men men det blir till att vara hemma och vakta tv:n och utomhustermometern.
Men gå om du kan och har möjlighet, och läs gärna mer här; MARKET.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0