Gratis bilder

Om man inte själv är en skicklig fotograf eller inte vill anlita någon så vill jag tipsa om Flickr: Creative Commons. Där laddar folk upp högupplösta bilder som de delar med sig av till vem som helst som kan vara intresserad. Observera att olika bildgrupper har olika grad av "copyright"; en del personer vill inte att deras bilder ska publiceras kommersiellt medan andra är mer generösa.

Som jag skrivit tidigare i texten Verktygslåda för tidningsmakare håller en av mina elevgrupper på att designa en mall till skoltidningen Mindyard. I mitt eget layouttest här nedan har jag hämtat bilden på Flamingofåglarna från Flickr: Creative Commons.  Och nej, skoltidningen har inte Flamingofåglar som tema, det är bara det att jag gillar deras kitschighet och tyckte det var lite kul.



Bildkälla: Flickr/szeke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0