Elevernas tidningsdesign

Som jag berättat i tidigare inlägg, bl.a i Skoltidningen växer fram, så jobbar mina elever i tvåan som går Grafisk profil med Midgårdsskolans skoltidning Mindyard. De har fått arbeta fram varsitt förslag på design till tidningen. För en veckan sedan röstades vinnande bidrag fram av elever i trean som går Grafisk profil.

Nu har jag frågat eleverna om jag får lägga ut deras designförslag i min blogg, och det fick jag! Tack snälla ni! Det saknas några stycken så om jag får för de eleverna så kompletterar jag med fler senare.

Så här är de. Temat för tidningen denna gång är Nostalgi. Är de inte fina?! Vinnande bidrag ligger i slutet och namnen på de som gjort varje bidrag står under bilderna. 



Vänster: Frida Torstensson Höger: Freyja Bjornsdottir




Vänster: Anette Edlund Höger: Sofie Mårtensson




Vänster: Caroline Hagman Höger: Nicole Steegmans




Vänster: Marika Elgale Höger: Felicia Wikman




Vänster: Desireé Fjellstedt Höger: Andréa Andersson




Vänster: Olivia Lindmark Höger: Amanda Eriksson




Vinnande bidrag: Evelina Holmberg


Fotnot: Eleverna har fått använda sig av copyrightskyddat material i designprocessen. De bilder de valt fungerar enbart som en riktmärke på vilken karaktär de vill att foto och eventuella illustrationer ska ha i just deras design. I den slutgiltiga tidningen kommer bilderna vara tagna av elever som går Fotoprofilen eller vara ur copyrightsynpunkt godkända bilder.

Kommentarer
Postat av: MammaMedia

Grymt snygga arbeten. Och grymt vad du är aktiv med bloggen. Jag är inte störst eller bäst. Tur för mig, som ändå har lite tävligsinstinkt, att jag var först. Du är bäst och jag är först. Det funkar för mig:)Har vi ett forum för inbördes beundran?

2011-02-15 @ 20:43:49
URL: http://mammamedia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0