Lucia på Midgårdsskolan

Idag var det dags att fira Lucia och arbetsdagen började därför med en jättevacker och stämningsfylld Luciakoncert på Midgårdsskolan. Varje år får vi vara med om detta fina.

Jag kanske inte är riktigt objektiv, men jag tycker alltid att Midgårdsskolans Luciakoncert är bättre och mer överväldigande än det man ser på tv på Luciamorgonen! Men det kanske inte är så konstigt; i år var det ungefär 150 elever i kören med en stråkorkester därtill. Och vi har väldigt duktiga elever (och musiklärare) på vår skola; exempelvis så är Idolvinnaren Daniel Lindström, och Idoltrean Tove Styrke och Mona Roukachi som deltog i svenska Idol och vann Marockanska Idol, alla tidigare elever på vår skola om man ska nämna några bland alla begåvningar.

Två gånger hölls konserten så att så många som möjligt skulle få plats, och ändå fanns där inte sittplatser till alla. Det är också lite av en thriller att se hur många som svimmar av syrebrist, idag blev det totalt 11 enligt ryktet. Jag hoppas det gick bra för alla!


Tärnor som står redo.





När dessa två tjejer gick upp och höll sin duett i en mycket rörande sång så brast det, och så satt man där i år igen och smygtorkade tårarna.


Kommentarer
Postat av: Ellis

Hej!

Ser att det var olika lucior på föreställningarna, men bra bilder du har tagit! =) Kan jag länka till ditt inlägg? Har en del vänner utanför landet som är nyfikna på lucia! =)

Kram Elenor

2011-12-13 @ 23:16:12
URL: http://ellispysselochdittadatt.blogspot.com
Postat av: Anita BJ

Hej Elenor! Jag visste inte heller att det var två Lucior förrens du skrev det, och tack så mycket! Länka på du, bara roligt. Kram/Anita

2011-12-14 @ 00:16:36
URL: http://anitabjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0