Klubbviken

Om någon undrar varför jag tidigare skrev att jag inte visste om jag skulle kunna skriva inlägg under min piteresa, och sen dess uppdaterat ett flertal gånger, så beror det på att jag glömde att jag skulle låna min mans lilla minidator. Det vore ju förfärligt att inte vara uppkopplad på fleeera daaar så det var ju en lättnad :)

Det enda bildredigeringsprogram som finns på datorn är dock Paint så jag måste lägga ut oredigerade bilder...

Vi var en sväng till mina föräldrars stuga idag. Den ligger i ett område som kallas Klubbviken som ligger ut mot kusten vid Norrfjärden (det Norrfjärden som ligger ca 1,5 mil norr om Piteå då, inte något annat Norrfjärden).


Huvudstugan är timrad och är ditflyttad av min far för många år sen när han var en händig stark ung man. Det finns två hus till på gården plus ett utedass, men bilderna på dem blev sämre och går inte lägga ut utan redigering.


Mor och far sitter och mår gott i solen. Det var nära 14 grader varmt idag. Nästan sommarvärme! I alla fall i våra breddgrader.

Kommentarer
Postat av: Moa

Är det där ett annat Klubbviken än det som ligger utanför Luleå dit turbåten Stella Marina går? Det ser mysigt ut hur som helst!



Ett tips när du är utan redigeringsprogram: det finns ett som heter Picnik där man redigerar på nätet, man behöver alltså inte ladda ner något. Det är inte superbra men det går att göra lite åt bilderna i alla fall :) Det finns både som gratisversion som är lite mer begränsad och en version som kostar där fler funktioner är "upplåsta".

2011-04-18 @ 08:16:28
URL: http://moasblogg.blogspot.com
Postat av: MammaMedia

2011-04-18 @ 12:12:11
URL: http://mammamedia.blogg.se/
Postat av: MammaMedia

Hejsan kära du! Värsta bloggaren. Hur många läsare har du? Du har gått om mig din räv :)Jag ska verkligen försöka göra en ny header till min och kanske säkra namnet. Bara konserten är avklarad. Vi kanske måste köra en liten bloggskola för de nya medieesteterna, de som ska gå digital kommunikation. Då måste vi ju vara uppdaterade och heta själva. Kram och glad påsk på dig.

2011-04-18 @ 12:15:14
URL: http://mammamedia.blogg.se/
Postat av: Anita

Tack för Picnik-tipset Moa, som vanligt har du bra koll! Och nej det är inte det Klubbviken som ligger utanför Luleå. Detta är som jag förstår bara en kort sträcka som gäller en liten vik vid Norrfjärdens kustband.



Cicci, jag har inte gått om dig i besökarantal. Det har ökat men ligger på cirka 12-35 per dygn. :)

Däremot bloggar jag ju tätare ;)

2011-04-18 @ 18:46:09
URL: http://anitabjohansson.blogg.se/
Postat av: Heléne

Fina bilder. Ser mysigt ut där i vårsolen. Vi har kommit lite längre med våren här i söder.

2011-04-19 @ 20:18:31
URL: http://vargensplogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0