Allhelgona i Piteå

Jag tog Filip och åkte till mina föräldrar i Piteå mina lediga dagar på höstlovet. Vi shoppade, åt gott och var på utflykter. Också sov jag ganska mycket, om än med många avbrott eftersom sonen väckte mig hela tiden; jag somnade nämligen när jag skulle söva Filip och sov väl från halv nio-tiden till sextiden på morgonen. Otroligt frustrerande att inte ha någon fritid på kvällen! Men tydligen behövde jag väl det.

På lördagen var vi och tände ljus på Eskils släktgrav i Norrfjärden också fikade vi i stugan i Klubbviken. Det var gråväder men varmt, kring 7 plusgrader:


Det finns de som trott att Norrfjärdens kyrka varit en brandstation.


På många gravar brann ljus även om man inte såg det så tydligt i dagsljuset.



På stenen står Eskils föräldrars namn och hans brors namn. Brodern Arne dog bara 12 år gammal. Eskil själv var bara 14 när båda hans föräldrar avlidit.


Grådis vid havet på stugan.


Eskil inne i det som är bastustugan. Vi fikade där eftersom det går snabbare få upp värmen där inne.



Filip och mamma knipsar en liten gran som hon ska ha på balkongen i stan.


Lätt som en plätt för Filip att lyfta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0