Fira svärmor/farmor 75 del 1/2

Filips farmor Karin har varit på besök sedan i torsdagskväll för att fira sin 75-årsdag med oss. Egentligen fyller hon idag, men vi har firat henne varje dag sedan i torsdags. Ska det va' så ska det! :-)
 
Så här såg det ut fredag och lite från lördag:
 
Filip hade tagit på sig snyggaste stassen när vi skulle ha middag hos oss på fredagen.
 
Fördrink och snacks och eventuellt lite Plants vs. Zombies innan middagen. (Har suddat bilden eftersom jag inte frågat inblandade om jag fick visa dem i bloggen).
 
Efter middagen blev det tårta och muffins.
 
Tårtan fick grädden fint spritsad... 
 
... men när jag kom till muffinsarna så var spritsaren nytvättad och blöt så då blev det improvisation. Blev lite som maskar på de rosa :-o
 
Det är viktigt med servetter :-)
 
Jag hade ett par dar tidigare köpt så fina tulpaner tycker jag, lite ros-lika nästan.
 
På lördagen var det dags för Filips faster Ewa-Lena att bjuda på födelsedagsmiddag i Sävar. Då hade jag blivit förkyld och kände mig allt annat än på topp.
 
Vi åt som hästar av Filips fasters goda mat.
 
Idag, söndag, var det dags för det "riktiga" firandet, men det tar jag i ett annat inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0