Loppisshopping

 
Nu är det dags att titta på loppisfynden jag gjort senaste tiden. Glasen jag köpte var dammiga och jag har inte hunnit diska dem så det blir lite andra saker först. 
 
Först den här fantastiskt fina 50-talsskulpturen på mamman med barnen. 
 
90 kr gav jag för den på Bjurfors Antik
 
Jag ser att jag borde vitbalanserat när jag tog bilderna för nu ändrar bordet färg hela tiden mellan bilderna... men nåväl - här är ett grönt fat med guldkant. Det har lite sprickor i glasyren men det syns ju inte när man har fyllt det med frukt tänker jag.
 
Jag köpte även två silverfat, detta mindre vindruvsbladsformade...
 
...och detta större, även det med vindruvstema. 
 
De här 80-talskitchiga ljuslyktorna är jag fortfarande lite chockad över att jag köpte, men jag tänker att de blir fina ha kring nyår. De kommer inte som alla andra fynd från Bjurfors Antik utan dessa köpte jag på PMU Second Chance i Öjebyn  (Facebooksida med mycket bilder här: PMU Second Chance )när jag var hos min mamma och styvfar förra veckan.
 
Så här ser de ut när de lyser. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0