Hemma igen och mer från Gamla stan

Tidigt i eftermiddags kom vi hem igen från ett väldigt vårigt Stockholm. Med tanke på hur hur himla grått det var här hemma dagarna innan vi åkte så har det ju inte varit så pjåkigt väder här idag sedan vi kom hem. En hel del snö är ju faktiskt också borttinad.
 
Jag har hunnit med en hel del sedan vi kom hem; rensat avlopp (!), tvättat ett par maskiner kläder, vikt undan gammal tvätt, packat upp, varit och handlat och lagat mat och allmänt plockat lite. Och nu är det dags för bloggen!
 
Bara en liten varning men det lär ju bli några inlägg med stockholmsbilder, och jag tänkte börja med lite fler bilder från Gamla stan och boendet där så att jag får det ur systemet... Det bästa av allt var väl just att bo i där - vackert och mysigt, mitt i allt och alldeles tyst och lugnt. Älskar det och vill aldrig aldrig aldrig bo nån annanstans i Stockholm! :-)
 
Vi bodde på Baggensgatan 17. Foto: Pelle
 
På väg ut. Foto: Pelle
 
Vi bodde på en parallellgata från Under Kastanjen, ett café på Brända tomten jag gärna besöker i Stockholm.
 
Där finns så många speciella vintagebutiker där överallt men jag iddes inte gå in och undersöka butikerna närmare för jag antar alltid att allt säljs till överpriser.
 
Första kvällen i Gamla stan. Vi gick till Järntorget för att handla i vår närbutik och jag passade på att fotografera kvällsbelysningen på Engelen.
 
Hem med matkassen genom den smalaste gränden vad-den-nu-heter... (Mårten Trotzigs gränd... jag googlade :-) )
 
Hemma igen. Vilken LYX fattar ni va!
 
Sankt Göran och Draken stod staty runt gathörnet.
 
Stortorget Gamla stan.
 
Tyska kyrkan skymtar mellan husen.
 
Någon har dekorerat hela sin balkong med pingst- och påskliljor.
 
Rummet, sängarna, fåtöljerna och Filip:en.
 
En annan kväll, en annan gränd.
 
Österlånggatan precis nedanför vårt hus.
 
Österlånggatan till vänster och backen upp till vår gränd till höger.
 
Vårat rosa hus och våra fönster till vänster.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0