Slutet på julledigheten

Jag drömde i natt att jag fått ett nytt jobb, en ettårig lättsam projektanställning med chans till förlängning där jag skulle ha en uppskattad nyckelroll och snofsig kontorsplats i vit kontorsmiljö. När jag höll det drömda anställningsbeviset i min hand så såg jag till min förvåning att de fyra första jobbveckorna var förlagda på sommaren och i "the pacific ocean", någon slags slags teambuilding skulle alltså förläggas vid Stilla havet. Det hela var mycket överraskande, pirrigt och spännande. Ungefär då vaknade jag.
 
Imorrn börjar alltså jobbet om igen efter julledigheten och jag har lite börja-jobba-ångest. Måste jobba över redan första veckan för att försöka hinna ifatt hösten. Annars har de senaste fem dagarna varit väldigt stillsamma på gränsen till tråkiga; efter nyår började nämligen Pelle jobba och jag har varit ensam hemma med Filip utan bil i tråkvädret. Lördag och söndag blev det bättre, för då mixtrade och trixade vi så att jag och Filip kunde ha bilen en del av dagen. Vi passade då bland annat på att ekipera Filip.
 
Idag inledde Pelle sin ledigvecka så då åkte vi till Kont och promenerade ut till Simphamn (bloggade om ett besök där i september också: Söndagsutflykt till Kont):
 
Plötsligt såg mitt sällskap luriga ut och liksom kilade iväg från mig efter skogsvägen...
 
Jaha! Pelle hade med sig överblivna smällare från nyårsafton (inte en som inte sa PANG så att det skrämde djuren i skogen, utan det mer liksom knastrade högljutt) 
 
Fin skog.
 
Jag var långt efter när de redan kommit ut på stranden vid Simphamn :-)
 
Stranden i Simphamn. Grått och rätt trist men trevligt ändå :-)
 
Här är bilder från igår då vi var och handlade på Coop Forum. Vi tog bilder i fotoautomaten där och fyndade en cool mönstrad reajacka till Filip på H&M.
 
Till sist en bild från min kommande teambuilding på kryssningen i Stilla havet ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0