Retroutställning på Örnsköldsviks museum och konsthall

Vi bestämde hux flux på morgonen att vi skulle ta en utflykt till Örnsköldsvik under dagen. Det var på vippen att jag ångrade mig när vi började köra iväg med bilen för det var slaskigt och slirigt, fast vi överlevde ju obviously :-)
 
Det första vi gjorde när vi kom fram var att besöka Örnsköldsviks museum och konsthall:
 
På museet hade de en liten uställning med 50-, 60-, 70- och 80-talstema. Det fattade man ju redan på utsidan ju :-)
 
Pelle kände sig som hemma framför korvkiosken och hojjen med fårpäls ;-) (Killen i jeansväst är en docka)
 
Det här var min favorithörna.
 
Där fanns en pytteliten biograf också som visade gamla reklamfilmer, och på väggen hängde en riktig drömlampa...vill ha!! Om ni ser en sån här tipsa mig! :-)
 
I ett annat rum var fyra interiörer uppställda från de olika årtidondena.
 
70-tal till vänster och 60-tal till höger.
 
Museet har ett vacker trapphus.
 
Högst upp hänger denna fantastiska lampa.
 
Utsikt över snöslasket utanför.
 
På vägen ut passerade vi den lilla museibutiken med mycket fint, och en bildverkstad för eget skapande som vi inte gav oss någon tid att ägna oss åt eftersom vi kommit till Ö-vik så pass sent på eftermiddagen.
 
Resten av Ö-viksresan kommer i ett annat inlägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0