DIY glitter del 1/2

Dags att glittra :-) Bildkälla 
 
 
Nä nu börjar det bli dags att blicka fram mot nyår och nyårsglittrande! Jag har letat inspiration på Pinterest till lite olika DIY-saker som man alltså borde kunna klara av att göra hemma (Obs! Har ej testat nåt utav det själv så allt glittrande sker på egen risk :-) ). 
 
Jag hittade en hel del så jag delar helt enkelt upp tipsen i två inlägg:
 
 
HÅRGLITTER 
Om man bland ar kraftig hårgelé med glitter så ska man alltså kunna få ett sånt här fabulöst resultat om man stryker det på sitt hår. 
Källor: Bild1 | Bild 2 | Bild 3
 
 
STRUMPGLITTER
Det här verkar ju vara en alldeles lysande idé om man inte hittar tillräckligt glittriga strumpbyxor i butiken, eller vill ha ett par i en färg som inte finns, och råkar ha tillgång till glitter och limspray (kan t.ex. köpas på konstnärsbutiker och hobbybutiker). 
Källor: Bild 1 Bild 2 (tutorial)
 
 
SKOGLITTER
Vet inte vad de använder för lim för att få klackeskorna så glamourösa, men trälim brukar väl funka till det mesta tänker jag?! Vill man inte glittra hela skon kan man ju bara glittra klacken, eller tån, eller sulan...
Källor: Bild 1 (manual) | Bild 2

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0